جمعیت هلال‌احمر در تشریح اقدامات و تمهیدات درون مرزی و برون مرزی این جمعیت برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی، از ارائه بیش از ۷۳۱ هزار خدمت سلامت و امدادونجات در داخل کشور و خاک عراق خبر داد.

ارائه خدمات امدادی و درمانی به ۷۳۱ هزار زائر اربعین از سوی هلال احمر

ستاد اربعین جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ شماره ۴ اعلام کرد:‌

۱- جمعیت هلال‌احمر همچون سنوات گذشته به عنوان متولی اصلی ارائه خدمات امداد و نجات به زائران حسینی در جاده‌های داخلی کشور و تنها متولی ارائه خدمات سلامت و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت خواهد داشت.

۲- عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا امروز ۳۱ مرداد، در داخل کشور ۱۷ هزار و ۵۱۶ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۴۸۸۶ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۱۱هزار و ۵۴۱ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۸۰۹ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند. همچنین تا امروز ۷۱۳ هزار و ۵۴۵ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ۷۳۱ هزار و ۶۱ نفر از این خدمات هلال احمر برخوردار شده اند.

۳- بیش از ۱۱۰۰۰ متر مربع تونل هوای سرد برای پیشگیری از گرمازدگی زائران در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تعبیه شده است.

۴- طبق گفته دکتر پیرحسین کولیوند، نماینده رئیس جمهور در ستاد مرکزی اربعین حسینی و رئیس جمعیت هلال احمر، تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بیماری واگیردار در بین زائران گزارش نشده است اما با توجه به گرمای شدید هوا در عتبات عالیات، توصیه می‌شود زائران، در طول روز که اوج گرماست، اقدام به پیاده‌روی نکنند؛ در صورت بروز مشکلات گرمازدگی، هم‌وطنان می‌توانند به درمانگاه‌های هلال‌احمر در داخل و خارج از کشور مراجعه کنند.

۵- بهتر است افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند، قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند. بسیاری از مشکلات قلبی، قابل پیش‌بینی است و بهتر است افراد دارای بیماری خاص از شرکت در پیاده‌روی خودداری کنند و افرادی که دارای مشکلات اسکلتی و حرکتی هستند، از حمل وسایل غیر ضروری و یا کوله پشتی غیر استاندارد و سنگین در طول مسیر پیاده روی خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.